Zojuist is vanuit het paradijs bekendgemaakt, dat de profeet Mohammed ermee kapt, hij is het een beetje zat, dat er steeds maar “uit zijn naam” mensen worden vermoord.

“Luister,’ zegt de door zijn zogenaamde aanhangers getergde profeet, ‘Ik ben hier ooit mee begonnen, als tegenhanger van de christelijke lijn. Dat was allemaal leuk enzo, maar nu gaat het niet goed meer.’ Mohammed kijkt triest neer op de aarde: ‘Ik had het zo mooi bedacht: iedereen verdraagzaam, een religie van vrede en liefde, maar zoals het zich de laatste jaren ontwikkeld heeft? Geef mijn portie dan maar weer terug aan Allah.’

De zwaar verontwaardigde Mohammed vervolgt: ‘Het is toch van de zotte dat Achmed en Fatima tegenwoordig maar van alles uit mijn naam roepen en doen, terwijl ze mij niet eens even eerst raadplegen? Een schaap naar de slager brengen als je honger hebt, dat is prima, maar een oud vrouwtje de strot afsnijden, of een leraar onthoofden? Wat snap je niet aan religie van vrede en liefde, vraag ik me dan af?’

Hoe moet het dan verder met het geloof? Mohammed kiest zijn woorden zorgvuldig: ‘Misschien is het Christendom een optie? Jezus krijgt de kerken nog wel vol, zelf in Coronatijd als dat eigenlijk niet mag, maar zelf de extreem gelovigen uit Staphorst of Vaticaanstad vermoorden niemand om een tekening.’

Door redactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *