Het beeld dat er alleen maar lekkere wijven op afdelingen communicatie werken, klopt volledig. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau OHM (Onderzoek het Mooie) uit Lelystad. Directeur Johan van der Plaschvoort vindt het logisch: ‘Iedereen heeft altijd over die meisjes van communicatie, dus daar moest een kern van waarheid in zitten.’

Onderzoeksbureau OHM heeft zelf ook een afdeling communicatie. Daar weken ook alleen maar lekkere wijven zegt de directeur. ‘Die heb ik zelf uitgezocht natuurlijk’, glundert Van der Plaschvoort, ‘En als je geluk hebt, tref je er 1 war je ook een fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren. Maar dat hoeft niet persé.’ Heeft hij dan geen onknap personeel? ‘Nou ja, er zijn er een paar bij die wat minder kan zijn, die moeten dan beter hun best doen’, zegt de directeur met een knipoog, ‘Als je begrijpt wat ik bedoel’.

Van der Plaschvoort: een lekker wijf, is en lekker wijf

De vraag is of een dergelijk personeelsbeleid in deze tijden van inclusiviteit en diversiteit nog wel mogelijk is? ‘Ja natuurlijk’, zegt Van der Plaschvoort, ‘Ik discrimineer niet. Een lekker wijf, is een lekker wijf, ongeacht de afkomst, of huidskleur. Wij hebben blonde lekkere wijven, brunettes, met zwarte haren, lichte huid, wit, zwart, getint, cup D, en cup A. Nou ja, dat laatste niet, maar verder wel. ‘

In welke beroepen werken nog meer knappe mensen? Is dat ook onderzocht? ‘Niet bij ons zelf zegt’, zegt de inclusieve manager, ‘Maar bij het bedrijf naast ons zit wel een heel lekkere secretaresse. Dus ik denk dat die beroepsgroep ook goed scoort.’

Door redactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.